Medarbetare som mår bra, trivs på sitt arbete, känner att de kan påverka sin egen vardag och få arbetstider att fungera med sitt övriga liv stannar och fortsätter att utveckla både sig själv och företaget. Det är många delar som ska samverka för att man ska trivas. Chefen spelar en stor roll för arbetsplatsens trivsel. Acceptans och intresse för personlig utveckling bland chefer och ledare har vuxit fram de senaste åren. Att vara ledare och utöva ett ledarskap ställer krav på självkännedom, förståelse för andra, att kunna instruera, coacha, motivera, att vara en förebild, sätta spelreglerna på arbetsplatsen, driva förändring, göra bedömningar, fatta beslut, vara tydlig, återkoppla och att kunna kommunicera vision och mål.
När jag arbetar med chefer och ledare är mitt fokus är hur dina personliga erfarenheter påverkar ditt ledarskap. Det handlar på intet sätt om att vara eller att bli perfekt och ofelbar utan snarare att våga vara en ledare med hela dig själv. När du lär känna dig själv som den mångfacetterade människa du är blir du även mer uppmärksam på andras olika sidor.
Hur förhåller du dig till uppgiften och till de medarbetare och kollegor du arbetar med? Du får ett program anpassat till det du vill uppnå och behöver arbeta med för att förbättra din förmåga.
Det börjar med individuella intervjuer för att kartlägga de styrkor och utmaningar gruppen har utifrån affärsmål, värderingar, varumärkets position, kommunikation internt och externt samt de mellan-mänskliga relationer på företaget.